Lynchian Road Movies. David Lynchs Spiel mit der Wissensordnung eines Genres am Beispiel von Wild at Heart und The Straight Story


Schmitt, Mark



Document Type: Book chapter
Year of publication: 2012
Book title: Kino der Blinden : Figurationen des Nichtwissens bei David Lynch
The title of a journal, publication series: Literalität und Liminalität
Volume: 20
Page range: 207-230
Publisher: Geisenhanslüke, Achim
Place of publication: Bielefeld
Publishing house: transcript
ISBN: 978-3-8376-2086-3
Publication language: German
Institution: School of Humanities > Anglistik II - Anglistische Literatur- u. Kulturwissenschaft (Juniorprofessur) (Heinz 2009-2014)
Subject: 791 Public performances, film, radio, television
Individual keywords (German): David Lynch , Wild at Heart , The Straight Story , Blue Velvet , Lost Highway , Mulholland Drive , Interview Project , postklassischer Film , kommunikativer Kontrakt , Genre , Road Movie , Darren Aronofsky , Jennifer Chambers Lynch , Surveillance , Verfremdung , Viktor Sklovskij , auteur , Autorenkino , Intertextualität , Transmedialität
Keywords (English): genre , road movie , auteurism , postclassical cinema , communicative contract , intertextuality , transmediality , southern gothic , white trash stereotype

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




+ Citation Example and Export

Schmitt, Mark (2012) Lynchian Road Movies. David Lynchs Spiel mit der Wissensordnung eines Genres am Beispiel von Wild at Heart und The Straight Story. Geisenhanslüke, Achim Kino der Blinden : Figurationen des Nichtwissens bei David Lynch Literalität und Liminalität Bielefeld 20 207-230 [Book chapter]


+ Search Authors in

BASE: Schmitt, Mark

Google Scholar: Schmitt, Mark

+ Page Views

Hits per month over past year

Detailed information



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item